11/03/2024

Waarom heeft jouw KMO een website nodig?

Er zijn nog steeds KMO's en bedrijven in de B2B-sector die geen website hebben of een verouderde website online houden. Geldt dat ook voor jouw bedrijf? Dan geven wij je graag acht goede redenen waarom het voor jouw bedrijf belangrijk is om te investeren in een B2B website.

 

1. Autoriteit en geloofwaardigheid

Een website verhoogt de geloofwaardigheid van je KMO of B2B-bedrijf. Mensen vertrouwen je meer als je een website hebt. Ook andersom is het effect voelbaar. Als je in 2024 nog steeds geen B2B website hebt, krijgen potentiële klanten al snel het gevoel dat je bedrijf niet te vertrouwen is.

 

2. Klanten vinden jou

Een B2B website met de juiste informatie is de makkelijkste manier om door potentiële klanten gevonden te worden. Als klanten op zoek zijn naar wat jij aanbiedt, zal Google hen jouw website tonen. Zo vinden klanten de weg naar jou, in plaats van dat jij naar klanten op zoek moet.

Het is wel erg belangrijk dat je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines zoals Google. Dat noemen we SEO: search engine optimisation. Met SEO optimaliseer je op verschillende manieren je website, zodat je beter scoort in Google. Vraag je je af waarom jouw website niet bovenaan verschijnt in Google? Neem dan contact op met het Reddi-team of je kunt aan de slag gaan met ons artikel over B2B SEO.

 

3. Toegankelijkheid

Een website is 24/7 zichtbaar en toegankelijk. Als je de juiste informatie op je website zet, kunnen mensen ook contact met jou opnemen buiten de kantooruren. Je kunt zelfs een online afsprakenformulier op je website zetten, zodat potentiële klanten zelf een afspraak kunnen inplannen. Makkelijker wordt het niet.

 

4. Klantvriendelijkheid

Een website kan je klantvriendelijkheid verbeteren. Door op je website alvast een antwoord te geven op veel voorkomende vragen, hoeven klanten niet meer te wachten tot jij hen persoonlijk contacteert. Daarnaast kan je klantendienst ook meer tijd besteden aan het behandelen van meer complexe vragen, waardoor je klanten ook weer een betere service krijgen.

 

5. Chatfunctie voor real-time advies

Een chatfunctie op je website is ideaal om klanten in real-time te woord te staan. Dat kan voor een betere klantenervaring zorgen. Ook hier worden klanten direct geholpen en hoeven ze niet te wachten op een e-mail. Resultaat: meer tevreden klanten.

 

6. Huisstijl, branding en identiteit

Op je website kan je je huisstijl en branding aan iedereen kenbaar maken. Dat is niet alleen belangrijk voor de herkenbaarheid van je bedrijf, maar draagt ook bij tot een sterkere merkidentiteit. 

 

7. Gegevens om te analyseren

Een website geeft je toegang tot een schat aan data. Zo kan je zien welke diensten of producten het populairst zijn op je website, uit welk land je bezoekers komen en of je website vooral via desktop en laptop of via mobiel wordt bezocht.

Combineer dat met een tool zoals LeadInfo, en je krijgt direct te zien welke bedrijven interesse hebben in jouw product of dienst. Zo kan je gericht potentiële klanten benaderen en je omzet verhogen.

 

8. Schaalvergroting

Met je website kan je klanten over de hele wereld bereiken zonder dat je je zorgen hoeft te maken over tijdzones. Hierdoor kan jouw bedrijf makkelijk buiten de eigen grenzen opereren en heb je automatisch toegang tot veel meer potentiële klanten.

 

Overtuigd? Laat ons je helpen. Een website hoeft helemaal niet veel te kosten. Wij maken voor jou een offerte op maat en bieden je de nodige support, zodat je je geen zorgen hoeft te maken.

Share on
Reddi, online marketing en websites voor KMOs en internationale bedrijven. Social media marketing en online adverteren

Dennenlaan 6
B-2340 Beerse
+32 (0)14 24 26 60
info@reddi.be
BE0461 095 042

Socials


Brandle, design en branding agency in Beerse (Fotografie, huisstijl, copywriting, online marketing, grafisch ontwerp)

Corporate design, grafische vormgeving, copywriting & fotografie? Meer info op www.brandle.be