15/01/2024
Haal meer uit de bezoekers van je B2B-website met LeadInfo
Met Google Analytics, een gratis tool van Google, kan je analyseren wie er op je B2B website komt. Fijn, maar echt handig is Google Analytics niet altijd. Je krijgt wel interessante data te zien, maar een antwoord op de eenvoudige vraag “Wie bezoekt mijn B2B website nu écht” krijg je niet.
Met die wens als uitgangspunt werd LeadInfo ontwikkeld.
Wat is LeadInfo?
LeadInfo is een Nederlands bedrijf dat software heeft ontwikkeld waarmee je de bedrijven die je website bezoeken kunt herkennen. Ze worden op een duidelijke manier getoond in een dashboard, zodat je een degelijk en exact beeld krijgt van de bezoekers van je website, waar ze vandaan komen, welke pagina’s ze bezocht hebben en hoe lang ze elke pagina bekeken hebben.
Je kunt ook erg makkelijk je bezoekers labelen en dat proces zelfs automatiseren met behulp van triggers. Zo kan je bijvoorbeeld alle bezoekers die via een bepaalde landingspagina je website bezocht hebben verzamelen in één categorie, of de bezoekers die op twee of meer momenten op je website geweest zijn bundelen en exporteren.
De voordelen van Leadinfo
- Het is een handige en gebruiksvriendelijke tool.
- Je ziet direct welke bedrijven je B2B-website hebben bezocht.
- Er zijn talloze mogelijkheden om triggers te creëren, zodat je bijvoorbeeld een e-mail ontvangt wanneer een lead aan bepaalde voorwaarden voldoet. Zo ontvang je automatisch de belangrijkste leads in je mailbox.
- Je krijgt enorm veel data waarmee je aan de slag kunt om doelgericht te adverteren, bijvoorbeeld op LinkedIn.
- Je kan LeadInfo integreren met Google Ads, SalesForce, Hubspot en andere platformen.
Hoe haal je het meeste uit je zakelijke leads?
Is het dan de bedoeling dat je zomaar iedereen gaat contacteren die een keertje op je B2B-website is geweest? Nee, natuurlijk niet. Van inbound marketing leren we dat het juist belangrijk is om waardevolle content te creëren, zodat de juiste bezoekers je weten te vinden. Maar Leadinfo helpt je wel om de waardevolle leads te herkennen en die met behulp van een gepersonaliseerde aanpak om te zetten in klanten.
Daarnaast creëer je met LeadInfo ook een schat aan data. Word je B2B-website door veel bedrijven uit dezelfde sector bezocht? Dan is het misschien slim om daar extra op te focussen. Verlaten je bezoekers altijd jouw website op dezelfde pagina? Dan kan je die pagina onder de loep nemen en verbeteren.
LeadInfo heeft ook een handige exportfunctie die je kunt gebruiken om op LinkedIn te adverteren. Zo bereik je bedrijven die al eens interesse getoond hebben en voorkom je dat je advertentiebudget niet optimaal benut wordt.
Maar wat dan met GDPR?
Op de website van LeadInfo vind je een antwoord op de vraag in welke mate de tool voldoet aan de GDPR-regels:
“Ja, Leadinfo is legaal te gebruiken onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) die per 25 mei 2018 als Europese privacywet geldt. Leadinfo gebruikt het IP-adres van de bezoeker om daarbij bedrijfsgegevens te verkrijgen uit openbare bronnen. Wel is het belangrijk dat je als gebruiker van Leadinfo dit vermeldt in de privacyverklaring. Ook dient u in het register van gegevensverwerkingen op te nemen dat u met Leadinfo werkt.”
Hoeveel kost LeadInfo?
Het tarief van LeadInfo wordt bepaald door het aantal bedrijven dat maandelijks door LeadInfo wordt herkend. Voor 50 bedrijven betaal je slechts 49 euro per maand.
Interesse?
Reddi is een officiële partner van LeadInfo. Probeer vandaag nog de gratis proefperiode van 14 dagen uit, zodat je er zelf mee aan de slag kunt.
Interesse? Stuur ons een berichtje en wij regelen de rest.