Reddi - online marketing en websites

22/02/2022

6 tips om je B2B naar een hoger niveau te tillen

Ook in een B2B-omgeving is je website nog veel meer dan een online reclamebord. Met een customer journey die afgestemd is op jouw klanten kan je B2B website ervoor zorgen dat potentiële leads niet voor een concurrent kiezen, maar zelf jouw bedrijf contacteren. Lees deze zes tips om potentiële bezoekers om te zetten in klanten en til je website naar een hoger niveau.

 

1. Educatieve content

Educatieve content door middel van een blog heeft enorm veel voordelen. Het zorgt ervoor dat jouw B2B website vaker gevonden wordt door potentiële klanten en het toont autoriteit. Zo zien potentiële klanten dat je weet waar je over praat en zullen ze sneller geneigd zijn contact op te nemen. Daarnaast zorgt educatieve content die waarde biedt voor je ideale klant ook voor een betere score in Google.

 

2. Interactieve content om leads te verzamelen

Interactieve content zoals een online calculator of een configurator zorgt ervoor dat je bezoekers actie ondernemen op je B2B website. Daardoor blijven ze meteen ook langer op je website. Hoe langer een bezoeker op je website blijft, hoe meer kans je hebt om een bezoeker om te zetten in een klant. 

Je kan ervoor kiezen het resultaat van een calculator of configurator alleen te tonen als potentiële klanten hun e-mailadres achterlaten. Zo beschik je meteen over de gegevens van geïnteresseerde potentiële klanten en kan je er met behulp van e-mailmarketing voor zorgen dat ze tot een aankoop overgaan.

 

3. Wat doet jouw bedrijf precies? 

Als zaakvoerder of werknemer in een bedrijf weet je als de beste wat je doet en waarom klanten beter bij jou zouden kopen dan bij je concurrent. Maar dat is niet altijd even duidelijk voor potentiële klanten die voor het eerst op jouw B2B-website belanden. Zorg ervoor dat je B2B website duidelijk beschrijft wat je doet. Streef ernaar dat je bezoeker niet meer dan drie seconden nodig heeft om te weten waar je voor staat. 

Geen idee hoe je best je bedrijf kunt omschrijven? Probeer dan de zin ‘alleen wij…’ eens aan te vullen. Zo leg je in één zin uit wat je doet en wat jou onderscheidt van je concurrenten. Niet gemakkelijk, maar eens dit duidelijk is, zal je klanten makkelijker kunnen overtuigen om voor jou te kiezen.

 

4. Structuur en call to action 

Wat is het doel van je B2B website? Kunnen mensen een aankoop doen of wil je graag dat ze langskomen in een showroom? Wil je dat mensen gegevens achterlaten, zodat je een offerte op maat kunt maken? Of is er een brochure die kan gedownload worden?

Wat je doel ook is, zorg ervoor dat je website zo gestructureerd is dat bezoekers begeleid worden naar dit specifieke doel. Voorzie voldoende call to action-knoppen en de nodige tools, zodat je de stap voor bezoekers om actie te ondernemen zo klein mogelijk maakt.

Zo kun je bijvoorbeeld met een online afsprakentool zoals Resengo werken. Daarmee kunnen potentiële klanten zelf een afspraak inplannen. Daardoor wordt de drempel om contact op te nemen veel kleiner dan wanneer je moet bellen of mailen.

 

5. Recensies van tevreden klanten

Recensies (of reviews) blijven een belangrijk aspect van je B2B website. Als bezoekers kunnen zien dat andere klanten tevreden zijn over een service of product, vergroot dat de geloofwaardigheid van je bedrijf. Wil je jouw recensies een upgrade geven, vraag dan aan klanten of ze in een korte video willen uitleggen waarom ze tevreden zijn. Daarmee zul je nog meer mensen bereiken, en je kunt de video’s ook gebruiken in je sociale mediastrategie.

 

6. Maak het gemakkelijk

Gemak staat ook centraal in een B2B-omgeving. De aankoopervaring in een B2B-omgeving lijkt best zoveel mogelijk op de wijze waarop we aankopen doen in een B2C-omgeving. Dat is niet voor elk product of voor elke dienst mogelijk, maar als je met enkele muisklikken een aankoop kunt doen, zal dit vaak de voorkeur krijgen op meerdere contacten voor hetzelfde resultaat. Efficiëntie staat hier centraal, en als de aankoop bij je concurrenten makkelijker kan, zal je bezoeker al gauw voor een ander bedrijf kiezen.

 

Conclusie

Gebruik deze tips om je website naar een hoger niveau te tillen en meer potentiële leads te bereiken. Kleine aanpassingen om je website kunnen al voor een erg groot resultaat zorgen. Vraag je je af of je website nog wel helemaal up to date is? Doe de gratis website-check van Reddi en je krijgt gratis ons persoonlijk advies.

Share on

Corporate design, grafische vormgeving, copywriting & fotografie? Meer info op www.brandle.be.

Dennenlaan 6

B-2340 Beerse

+32 (0)14 24 26 60

info@reddi.be

BE0461 095 042

Socials



Reddi, online marketing en websites voor KMOs en internationale bedrijven. Social media marketing en online adverteren
Brandle, design en branding agency in Beerse (Fotografie, huisstijl, copywriting, online marketing, grafisch ontwerp)